Опис досвіду


 Головною, наскрізною лінією своєї діяльності вважаю розвиток творчих компетентностей учнів на уроках зарубіжної літератури  шляхом впровадження інтерактивних форм навчання в умовах використання ІКТ, у творчій участі школярів у позашкільних заходах,  в участі вихованців у пошуково-дослідницькій діяльності, у вмінні учнів вільно орієнтуватися в інформаційному середовищі та самостійно користуватися Інтернет ресурсами, які активізують діяльність учнів, сприяють формуванню творчих здібностей.
На уроках створюю ситуації успіху, стимулюю учнів до висловлювання власних думок; використовую різноманітні форми організації навчальної діяльності, орієнтовані на виявлення творчих здібностей.
·        перевірка домашнього завдання – індивідуальна, групова робота, робота в малих групах, тимчасові групи по виконанню випереджальних завдань, індивідуальних завдань за інтересами.
На певних етапах уроку використовую такі прийоми інтерактивного навчання:
·         «Мікрофон», «Незакінчене речення», анкетування, які допомагають виховувати взаємоконтроль, співпрацю, товариськість;
·        мотивація навчальної діяльності – прийом «Очікуваний результат» дає можливість учням самостійно визначити цілі уроку . Це сприяє  вихованню самостійності, розвитку логічного мислення
·        актуалізація опорних знань – робота в парах, «Так – ні», «Лови помилку», «Віночок», які підвищують якість знань школярів;
·        цитатна доріжка «Хто так сказав»;
·         «Рефлексія» (Що я вмію? Що я знаю? Що я ціную?);
·        вивчення нового матеріалу – мозковий штурм, літературний диктант, сенкан, «Займи позицію», «навчаючи – вчусь», які розвивають дослідницькі здібності, підвищують інтерес до навчання, формують читацьку культуру, розвивають творчі здібності учнів.
Уроки з використанням інтерактивних прийомів починаю проводити з 5 класу. Вагому роль відіграють проблемні запитання, які спонукають учнів виявляти творчу увагу, дають їм можливість вільно висловлювати свої думки. З великим задоволенням учні складають сенкани.
Прийом «мікрофон» надає можливість кожному сказати щось оперативно, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
Прийом «Лови помилку» більш за все люблять учні. Пропонуються «провокаційні» запитання, у яких уже є помилка. На кожному уроці діти заповнюють «млинок» афоризмами з твору, які мають обмірковувати (наприклад, з «Різдвяної пісні у прозі» Ч. Діккенса запам¢яталися такі фрази, «Як люди живуть, такий їм має бути кінець, коли вони не змінять свого життя. Коли ж вони його змінять, то й кінець зміниться…» або «…усе життя він поводився , як наказує любов до людей, уміючи одривати в себе й допомагати іншим, і про нього казали, що вже хто-хто, а Скрудж уміє шанувати Різдво»). У «смітник» школярі викидають неправильні вчинки героїв (наприклад, «Йому подобалося протовплюватися дорогами людського життя, нехтуючи людським співчуттям» або «Скрудж повсюди носив з собою той холод»).
Літературні диктанти використовую для оперативної перевірки засвоєння прочитаного твору; перевірки знань учнів з вивченої теми.
В процесі роботи організовую як традиційні, так і нетрадиційні форми навчально-пізнавальної діяльності: інтегровані заняття, рольові ігри, нетрадиційні заняття, уроки-квести. До підготовки і проведення заняття часто залучаю самих учнів. Лише так вони відчувають себе співтворцями, а навчальний матеріал не залишить їх байдужими.
Приклади використання хмарних технологій у школі
·         Використання Office Web Apps-додатків. (Office 365)
·         Сайт, блог
·         Он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування.
·         Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
·         Відеоконференції.
·         Електронна пошта
·         Сервіси Google Apps;
              Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет. Простим прикладом хмарних технологій є сервіси електронної пошти, наприклад, Gmail, Meta і т.д. Вам потрібно всього лише підключення до Інтернету, і ви зможете відправити пошту, при цьому додаткового програмного забезпечення або сервера не потребуючи.
Зручними для мене є такі хмарні сервіси GoogleДиск Google, документи, PicasaBlogger, відеохостинг YouTube та ін.
Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів. Учень і вчитель можуть керувати доступом до файлів і спільно редагувати їх, користуючись будь-яким пристроєм. Диск Google надає доступ до документів Google, набору інструментів для редагування, які дозволяють поліпшити спільну роботу – можна миттєво створювати нові документи, таблиці та презентації, працювати одночасно з іншими користувачами над одним документом і переглядати зміни, які вносяться в режимі реального часу.

Тож проблема виконання домашніх завдань з предмету тепер вирішується дуже просто та зручно для кожного учня: я створюю файл із завданням, який розміщую на Диску і надаю файлу спільний доступ для усіх учнів у мережі.
Диск Google дозволяє оптимізувати навчально-методичну роботу та створити в Інтернеті власні електронні навчальні матеріали за рахунок використання мережевих баз даних, де можуть бути розміщені власні методичні комплекси, дидактичні матеріали, медіатека та наукові розробки і де можна буде проглянути матеріали інших викладачів за необхідною темою. Такий підхід щодо використання хмарних ресурсів надає принципово нові можливості щодо передачі знань при проведенні уроків при організації самостійного пошуку знань.
Зробить цікавим урок та урізноманітнить самостійну роботу учнів Google YouTube (Ютьюб) – сервіс, що надає послуги хостингу (розміщення) різних відеоматеріалів. Доцільно використовувати цей сервіс для перегляду тематичних відеозаписів, які легко можна знайти за ключовими словами і завантажити у разі потреби. Наприклад, для перегляду навчального відео з будь-якої теми  достатньо у рядку пошуку ввести ключові слова (словосполучення, речення) і відеоресурс запропонує варіанти відеозаписів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий