Освітні вебресурси


Освітянські веб-ресурси. Блог вчителів зарубіжної літератури – засіб представлення власних надбань, популяризації власної діяльності, зацікавлення учнів у зручній для них формі до вивчення предмету та змістовного проведення дозвілля

Ще років 5 потому фраза «Персональний сайт вчителя» викликала в більшості вчителів подив та непорозуміння: для чого, кому він потрібен, марна витрата часу тощо. В якій мірі, в мене теж були такі думки. Але, дивлячись на покоління учнів яких навчаю, на їх інформатизованіть зрозуміла: потрібно йти в ногу з часом, адже  мої застарілі методи вже не є такими дієвими та ефективними. Учні все менше користуються бібліотеками, книжками, довідниками. Звичайно, на думку більшості вчителів, це не правильно. Але ми, вчителі, повинні розуміти, що ми працюємо з учнями нового покоління, ми готуємо їх до життя в новому суспільстві, яке вимагає саме такої  сучасної особистості, готової жити в новому інформаційному суспільстві. Тож, на мою думку, як не складно вчителю освоювати нові інформаційно-комунікаційні технології, слід йти в ногу з часом, щоб бути вчителем успішним, компетентним, обізнаним в нових технологіях і направляти їх на корисне використання - навчання учнів своєму предмету.А для цього ми повинні створити в мережі Інтернет таке середовище, яке б з одного боку цікавило учнів, а з іншого було навчальним, направляло діяльність дитини на навчання. Саме таким середовищем і може бути сайт або блог вчителя.
Для початку варто визначитися з термінологічним навантаженням поняття «веб-сайт». «Веб-сайт» або просто «сайт» (англ. website, від web — павутина і site — «місце») — це одна або сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті. У віртуальному просторі веб-сайт — це місце, яке має свою адресу та власника і сприймається як єдине ціле.
Створений мною сайт кафедри вчителів зарубіжної літератури має адресу:techerworldlit.at.ua.
Мені, як і кожному вчителеві, хочеться бути значущою особистістю. З одного боку це вимога часу, а з іншого боку і внутрішня потреба. При нових вимогах, що ставить перед вчителями освітня галузь, я вчуся по-новому ставитися до організації власної педагогічної діяльності. Це прагнення самій ставати активним суб'єктом вдосконалення. Така діяльність стимулює професійний розвиток, сприяє самореалізації, вирішенню професійних і особистих завдань, дозволяє отримати більше задоволення від роботи. Створюючи сайт, хотіла, щоб відвідувач сайту, знаходячи потрібний для себе матеріал, бачив за ним автора, виділяючи даний ресурс з багатьох подібних. Сайт був створений мною відносно недавно.
Сьогодні Інтернет надає вчителю велику кількість ресурсів та інструментів для створення свого Інтернет - представництва і використання його в освітньому процесі. Це може бути розробка сайту з допомогою систем управління сайтом і конструкторів з наданням безкоштовного хостингу або створення свого профілю в соціальній мережі Campus:
1.         UCoz - платформа, що включає в себе хостинг і систему управління сайтом. Дозволяє створювати найскладніші проекти з надзвичайною простотою і швидкістю.
2.          Конструктор на хостингу narod, обмежені можливості конструктора, але досить просто створювати.
3.          Сайти Google - це Інтернет-додаток, в якому створити веб-сайт так же просто, як відредагувати звичайний документ.
4.         Ресурс Blogger надає можливість створювати авторські блоги
5.          Ресурс Campuc дає можливість розмістити свій особистий проект, семінар, майстер – клас.
6.         Ресурс Відкритий клас надає можливість створювати власні спільноти, блоги та розміщувати свої матеріали, новини, висловлювати свою думку на створених спільнотах, форумах, блогах.
7.         Портал «Щоденник.ua» формує унікальне електронне середовище для вчителів, учнів та їх батьків, б'єднанує всіх їх в єдину спільноту та надає можливість створення власних інтернет-ресурсів.
Зваживши можливості вищезгаданих ресурсів, вирішую створити свій сайт в системі uCoz. По-перше, інтерфейс цієї системи україномовний, а отже, замінювати стандартні назви сторінокта розділівнемає необхідності. По-друге, розмір новоствореного персонального сайту на початковому етапі свого існування досить солідний — 405 Мб, і цього цілком вистачить для сайту навчального призначення. Прагну дотримуватись вимоги, яка висувається до власників сайтів, — сайт повинен бути діючим. Тобто, власник сайту повинен його використовувати, змінюючи або доповнюючи інформацію, хоча б раз на 40 днів. Це мотивує мене дбати про своє «творіння».Це унікальний конструктор сайтів, за допомогою якого можна легко створити свій неповторний повнофункціональний сайт. Я не закінчувала курси з сайтобудування, а вивчила інструкції по створенню їх в цій системі. Не все легко і просто. Були і помилки. У підсумку, з допомогою вчителів інформатики я розібралася з особливостями роботи на сайті. У результаті за адресою http://techerworldlit.at.ua/з'явився ще один педагогічний сайт «Блог вчителів зарубіжної літератури ТЗОШ №16 ім.В.Левицького». Для того, щоб привернути до нього увагу, я зареєструвала його в різних каталогах. Це необхідно було для «розкручування» сайту, і для подальшого просування. Адже зрозуміло, якщо на сайті немає відвідувачів - це мертвий сайт.
Працюючи над структурою сайту визначила для себе основні розділи. Це «Головна сторінка» де розміщено цікаве відео для підняття настрою та мотивації на роботу. «Візитна картка» у якій коротко презентовано учителів, які викладають зарубіжну літературу у нашій школі. У  розділі «Педагогічні пошуки» подано матеріали з проблеми по якій працює наше методичне об’єднання. «Методична скарбничка» містить методичні надбання членів м/о а також різні методичні матеріали, які допоможуть вчителям зарубіжної літератури.
У розділі «Педагогічна скарбничка» зібрано конспекти уроків розроблені вчителями нашого методооб’єднання, а також цікаві матеріали. Збірка подібних матеріалів містить наступний розділ «На допомогу учневі», де він зможе знайти цікаві факти для підготовки до уроку, а також матеріали з різних розділів зарубіжної літератури.
Цікавими є розділи «Календар знаменних дат» та «Літературне краєзнавство». У першому подано знаменні дати, що стосуються письменників та їх творів у поточному році. У другому подано факти перебування видатних письменників на Тернопільщині.
Розділ «Відеоматеріали» містить не тільки відео з відкритих уроків, але й набір різних відео для використання на уроках (відео посортоване по класах).
Є на сайті і фотогалерея, де містяться фото з уроків та різних заходів, і звісно фотографії для використання на уроках.
Також є розділ зворотного зв’язку, для інтерактивної взаємодії з відвідувачами сайту, для цього також є можливість залишати коментарі до відповідних матеріалів. 
Перспективи розвитку сайту: зростання цільової аудиторії, постійне наповнення ресурсу потрібним контентом, розширення функцій дистанційного навчання, розширення інтерактивних зв'язків з колегами, учнями та їхніми батьками, створення на базі сайту постійно діючого конкурсного майданчика з метою реалізації творчих здібностей не тільки школярів, але й педагогів.
Висновок. Таким чином ми бачимо, що єдиний інформаційний простір надає безліч можливостей для створення і використання свого освітнього продукту в мережі Інтернет. Від вчителя потрібно лише бажання і рішучість. І ще усвідомлення того, що для створення добротного по дизайну і змісту освітнього сайту, учитель повинен спочатку продумати структуру свого сайту (які розділи і підрозділи він планує), зміст (які ресурси і в якій розділ він планує помістити), заздалегідь підібрати ілюстрації тощо, і тільки потім переходити до практичного втілення свого ресурсу.
Підводячи підсумок, хочеться виділити ряд переваг застосування сайту в педагогічній практиці вчителя:
1.    Можливість інтерактивного зв'язку через сайт вчителя з учнями, їх батьками, а також колегами. Наявність цього зв'язку дозволяє вчителю консультувати і давати поради батькам з питань освіти учнів та інших робочих моментів.
2.    Сайт дозволяє представити свої педагогічні напрацювання для загального обговорення.
3.    Відстеження на сайті таких параметрів, як кількість переглядів і завантажень матеріалів допомагає зрозуміти, якою мірою продуктивний той чи інший матеріал, розроблений учителем.
4.    Справжній вчитель повинен прагнути стати позитивним прикладом для своїх учнів і свій сайт буде незамінним помічником.
5.    Сайт створює гарну репутацію вчителю, працює на збереження суспільного іміджу, громадського визнання.
6.    Сайт з якісними матеріалами показує, наскільки компетентний та професійний вчитель.
7.    Своїми цікавими матеріалами на сайті учитель може привернути увагу до досліджуваної теми, на прикладах показати можливість застосування знань у подальшому житті.
8.    Постійна робота над сайтом показує прагнення до самоосвіти і самовдосконалення вчителя.
9.    Вчитель на сайті може висловлювати думки та ідеї щодо поліпшення освіти.
10. На сайті для загального огляду вчитель може викладати свої особисті заслуги та творчі успіхи.
11. Сайт необхідний вчителю для того, щоб брати участь у фахових та творчих конкурсах, умовою яких є публікація конкурсної роботи в мережі.
Таким чином, у висновку хотілося б відзначити, що створення сайтів педагогів, освітніх установ, продиктована часом і вимогами держави, викладеними у нормативних документах. Можливості використання сайтів ще не достатньо вивчені. Хоча вже сьогодні, без сумніву, можна відзначити, що робота з сайтами дає можливість розвитку інформаційно-комунікаційних компетенцій не тільки учнів, але й самих педагогів. Сайти стають прообразом електронного Портфоліо вчителя, візитною карткою педагога та його педагогічної діяльності.
На якому б етапі життєвого і професійного шляху не знаходився вчитель, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну концепцію остаточно сформованою. Участь у роботі по створенню педагогічного сайту - це не просто веління часу, а необхідність для плідної роботи будь-якого вчителя-предметника, що працює по впровадженню нових освітніх стандартів у навчальний процес.

Комментариев нет:

Отправить комментарий